تفاوت کاشی کاری سنتی و کاشی کاری مدرن
نوشته شده توسط : پرنیان

دو سبک بزرگ در زمینهٔ کاشی ‌‌کاری وجود دارد که در تمامی نقاط اطراف خود می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. در واقع این دو سبک کاشی ‌کاری ایجادکننده فضاها و دکوراسیون‌های منحصربه‌فرد هستند و قادر به خلق محل‌های جذاب و شیک شده‌اند. کاشی کاری سنتی و کاشی کاری مدرن از یکدیگر متمایز هستند اما به‌ طور کلی در فضاهای مختلف قابلیت اجرا در کنار هم را دارند.

در نتیجه تصویری از رنگ‌ها و طرح‌ها را در کنار هم ایجاد می‌کنند و طراوت و زیبایی را به محیط هدیه می‌دهند. هر کدام از این کاشی کاری ها مربوط به یک برهه زمانی هستند و قدمت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. به ‌طوری ‌که در زمان‌های گذشته اثری از کاشی کاری مدرن نبود.

اما در حال حاضر اغلب دکوراسیون اطراف را کاشی کاری مدرن احاطه کرده است و سعی در به‌روز شدن و لوکس شدن محوطه‌ها دارد. کاربرد این دو سبک باهم مختلف است اما به‌ طور کلی علاقه‌مندان می‌توانند این دو را در کنار هم برای منزل به کار ببرند. کاشی کاری سنتی قابل اجرا در هر فضایی است اما کاشی کاری مدرن در محل‌هایی مانند آرامگاه‌ها و مساجد شکیل نبوده و نمی‌تواند محیط را به درستی زینت ببخشد.

افراد زیادی در خصوص این دو سبک کاشی‌ کاری فعالیت می‌کنند و سلیقه‌های مختلف را تحت پوشش قرار می‌دهند. مهارت کاشی‌کاران سنتی بیش‌تر خواهد بود چرا که هنر ایرانی و اسلامی را تلفیق می‌کنند و سپس روی دیواره‌ها و کف‌پوش‌ها اجرا می‌نمایند. در نتیجه باید در سبک طراحی این ‌چنینی مهارت کافی داشته باشند.

نکات بسیار مهمی در خصوص کاشی‌ کاری سنتی و کاشی‌ کاری مدرن وجود دارد که افراد قبل از دکوراسیون کردن محیط مد نظر باید به آن آگاه شوند. در نتیجه تفاوت‌ها و کاربردهای این دو سبک معماری در ادامه توضیح داده‌ شده است که می‌توانید جهت آگاهی بیش‌تر به آن مراجعه کنید تا اطلاعات خود را تکمیل نمایید.

 

برای مطالعه ادامه مطلب در لینک زیر وارد شوید :

 

تفاوت کاشی کاری سنتی و کاشی کاری مدرن





:: برچسب‌ها: کاشی , کاشی کاری سنتی , کاشی کاری مدرن ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: